1397-12-12 15:02
553
0
61627
مدیرکل کمیته امداد گلستان خبرداد؛

آغازجشن نیکو کاری با استقرار 2هزار و 600 پایگاه ثابت و سیار / راه اندازی سامانه الکترونیکی «امداد»

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: 2 هزار و 600 پایگاه ثابت و سیار در مدارس و سطح استان گلستان به منظور جمع آوری کمک‎های مردمی پیش بینی  شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل ازکلاس بیست؛ اسکندر اسکندری عصرامروز در نشست خبری با رسانه های استان که به مناسبت  14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهار کرد: کمیته امداد اما 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای رسیدگی به خانواده های زندانیان تشکیل شد و با رسیدگی به تمام محروان در کشور ادامه یافت.

وی افزود: کمیته امداد یک دستگاه غیردولتی و غیر انتفاعی است و مانند یک دولت کوچک است، از طرفی معین و یاور دولت در خدمت‎رسانی به‎شمار می‎رود.

 مدیرکل کمیته امداد گلستان تصریح کرد:  امروز بیش از 35 سرفصل برای امدادرسانی به محرومین در کمیته امداد در نظر گرفته شده است که یک بخش آن عنایات مقام معظم رهبری،  بخشی تصویب بوجه مجلس، در آمدهای مجتمع های کمیته امداد و بخش اصلی و اعظم آن کمک های مردمی از انفاق، صدقه و ذکات است.

وی با اشاره به چله دوم انقلاب اسلامی و برنامه های کمیته امداد جهت کمک به محرومان استان، گفت: در  مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی و ائمه اطهار  کمیته امداد در خط اول مبارزه با پدیده شوم فقر قرار دارد و برای زدودن فقر از چهره مردم که با برخی از سیاست های غلط اقتصادی  سال های گذشته، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، بیماران صعب العلاج و حاشیه نشینی گام بر می دارد اما این مهم  با هم افزایی کمک مردم امکان پذیر است .

زنگ نیکو کاری با شعار «عیدی برای همه»

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز شعار هفته نیکوکاری را «عیدی برای همه» خواند و بیان کرد:  زنگ نیکوکاری فردا 15 اسفندماه در مدارس استان جهت نهادینه کردن کمک به همنوع به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: پیش از این پاکت های نیکوکاری در اختیار دانش آموزان توسط مدیران قرار داده شده است.

اسکندری تصریح کرد:  2 هزار و 600  پایگاه ثابت و سیار در مدارس و سطح استان گلستان به منظور جمع آوری کمک‎های مردمی پیش بینی  شده است.

وی ادامه داد: این پایگاه از  پنج شنبه 16 اسفند  و سپس در میعادگاه نمازجمعه در سراسر استان و در شهر ها و روستا دایر خواهد شد.

تحت پوشش بیش از 72 هزار و 658 خانوار

مدیرکل کمیته امداد گلستان  از پوشش بیش از 72 هزار و 658 خانوار  در کمیته امداد در استان گلستان خبرداد و گفت: تعداد خانواده ها بیش از 133 هزار نفر است .

اسکندری ادامه داد: 46 هزار  و 636 سالمند  و یکهزار و 309 نفر فرزند یتم ، یکهزار و 500 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان گلستان هستند .

12 هزار و 790 نفر دانشآموز مددجو در گلستان

وی افزود: در سطح استان گلستان 12 هزار و 790 نفر دانش‎آموز از مقطع ابتدایی تا دبیرستان را با برگزاری کلاس های تقویتی، بسته های آموزشی، مشاوره درسی، اردوهای فرهنگی و علمی و کلاس های کنکور و .. حمایت  کرده و به نوعی از  ترک تحصیل آنان به لیل فقر جلوگیری می کنیم.

اسکندری افزود: یک هزار و 120 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان گلستان هستند که بسیاری از آنان هم اکنون جز نخبگان استان هستند.

وی  خاطرنشا ن کرد: اردوهای فرهنگی مختلفی در مناطق مختلف کشور برای مددجویان برگزار می شود که از جمله آن می توان به اردوهای «مادر و دختر» اشاره کرد

اسکندری از سهمیه عتبات مددجویان خبر داد و گفت: این اعزام با کمک نذورات مردمی انجام می شود و ما هم اکنون شاه حضور 42 نفر در کربلای معلی و نجف اشرف هستیم.

اجرای طرح «فلاح»

وی با اشاره به طرح «فلاح» گفت: این طرح توسط همسایگان و مددجویان برای آموزش خانواده و احکام انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان احداث و خرید 502 مسکن در روستا ها و ساخت یک هزار 802 سرویس بهداشتی خبرداد.

وی افزود: تاکنون 1440 مددجودی فاقد مسکن در استان شناسایی شده اند که 6 هزار و 500 مورد آن شهری هستند .مسکن 400خانواده یتیم را تامین خواهیم کرد.

اسکندری از  تعهد 5 هزار اشتغال خبرداد و گفت: 616 شغل از طریق کاریابی  و 2 هزار 800 شغل دیگر  از مددجویان ما صاحب شغل و منبع در آد شده اند

وی ابراز کرد: دوره های فنی و حرفه های را برای کسب مهارت مددجویان راه اندازی کرده ایم که از وام های 2 تا 5 میلیون تومانی صندوق امداد و بانک قرض الحسنه مهر ایران   برای راه اندازی کسب و کار استفاده می کنند . و وام هایی برای ودیعه مسکن دریافت می کنند .

تهیه یک هزار و 764 جهیزه

اسکندری با بیان اینکه همه مددجویان ما تحت پوشش بیمه مکمل درمان هستند، اضافه کرد: تعداد یک هزار و 764 دختر و پسر مددجوی ا ما از هدیه ازدواج و جهیزه  کمیته امداد استان استفاده کردند.

وی یادآورشد: برای سهولت در پردخات صدقات و کمک به نیازمندان، با شماره گیری  کد *888*78* کد شهرستان#  مبالغ کمک هر فرد به صورت آنلاین برای نیازمندان شهر مورد نظر واریز می شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان از راه اندازی« سامانه الکترونیکی «امداد » همزمان با چهل سالگی کمیته امداد در استان خبرداد و گفت: همه مردم و نیازمندان می توانند از طریق این سامانه تقاضای خود را ثبت کنند و نیازی به حضور در مراکز ندارند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.